Inte som jag tänkt mig...

Ibland blir det inte som man tänkt sig. För mig som är något av en tidsoptimist i vissa avseenden blir det ofta inte riktigt som jag tänkt mig.

Igår hade jag grandiosa planer på vad jag skulle hinna med att göra i huset innan jag skulle till jobbet. Måla färdigt matkällaren, krattalöv och klippa häcken. Han inte klart med det första ens. Ångrade nämligen att jag även målar dörrkarmen i matkällaren gråblå, så det blev till att maskera och måla dem vita istället, samt lägga på det sista lagret färg på väggarna.





Nu är det bara golvet kvar, sen är matkällaren klar.

Igår var jag även och hämtade en tavla som J och jag köpt till huset.



Grindsslanten ska få pryda någon vägg i vårt hus.

Borde egentligen vänta med att köpa grejer till huset till vi flyttat in i det, men kunde inte motstå att köpa denna tavla.

En lustig sak är hur ens intressen kan förändras. Inte hade jag kunnat tro att jag skulle kunna tycka att det är kul att måla, rensa i rabbaten och krattalöv, samt bli jätteglad av att...


...hitta arbetshandskar i min storlek.

Livet är bra lustigt.

En annan sak som inte blivit som jag tänkt mig. Hade tänkt åka till huset och jobba idag, men var uppe till nästan kl.02.00 för att jag fastnade framför en film efter att jag kommit hem från jobbet igår, så jag kom upp sent idag och har därför varit seg. Ska iväg en mini sväng till huset innan jobbet nu. Får jobba på extra bra i huset på måndag när jag är ledig. Har i alla fall packat ännu en flyttlåda idag.

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0