Barnmorskebesöket i vecka 23+3

Igår var jag och J hos barnmorskan. Det togs sockerprov, blodprov, jag fick vägas, magen blev mätt och så fick vi lysna på barnets hjärtlud för första gångern. <3
 
Min blodsockervärde var normalt, jag har hitten tills gått upp 5 kg sedan jag blev gravid, livmodern mättes upp till 23 cm och barnets hjärtslag låg på 155. Så allt såg bra ut. =) Jag fick även ett moderskapsintyg som jag ska skicka in till försäkringskassan. Vid nästa besök kommer vi utifrån blodprovet få svar på vilken blodgrupp jag har. Det ska bli spännande att få veta då jag inte har en susning om vad för blodrupp jag har.
 
Det var helt fantastiskt att få höra vårt älskade barns hjärta slå. <3 Det är även helt underbart att nu kunna känna tydliga fosterrörelser varje dag. Mysigt och betryggande. Jag älskar verkligen att vara gravid och jag har än så länge varit så lyckligt lottad jag sluppit både illamående och foglossningsbesvär.
 
/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Så skönt att du har sluppit illamående och föglossning! Och bra att alla prover är OK!! Kram!

2013-12-21 @ 14:24:01
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0