Efter många om och men...

Efter många om och men har jag beslutat mig för att tacka ja till kursen jag kommit in på till hösten. När jag fick ett omtumlande besked under våren som bidragit till att jag hamnat i en mindre depression började jag hysa tvivel kring hurvida jag skulle orka med att studera 50% på distans och jobba 100%. Kändes redan som en utmaning från början innan det oönskade beskedet. Med ett psyke som nu inte är på topp började det kännas något ödestiget att ge sig på en sådan utmaning. Vill ju inte ta mig vatten överhuvudet och bränna ut mig. Men efter att läst boken duktighetsfällan, så har jag fått en annan inställning till det hela. Först var min tanke att tacka nej till utbildning för att vila, men sen tänkte jag att jag lika gärna kan ge den en chans och lägga ribban lite lägre helt enkelt. Går det så går det. Blir det för tufft så är det ju faktiskt bara att hoppa av. Hoppa av hade inte varit ett alternativ för mig innan jag läste boken, men nu när jag inte är helt främande för det alternativet om jag skulle känna att det blir för mycket för mig, så är det bara att tuta och köra. Det får bli som det blir. Huvudsaken är att jag lysnar till min kropp, mitt psyke och min man, så att jag inte presser mig över gränsen och gör slut på mig totalt, så ska det nog inte vara någon fara att i alla fall försöka.

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Förståndigt tänkt!!!!Lyssna på din kropp och din Joakim... Kram!

2013-07-28 @ 19:54:22
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Håller tummarna!!

2013-08-01 @ 07:48:12
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0