Rutinultraljud

Idag har vi varit på rutinultraljud. Allt såg ut att vara bra med vårt barn. Det hade växt som det skulle. Alla organ fanns och såg ut att fungera som de ska.

Dock ligger moderkakan just nu för modermunnen, så vi ska på ett ultraljud till i vecka 32+ för att se om den flyttat med barnet upp allt efter som livmodern växer. Om den inte har det kan barnet inte komma ut den vanliga vägen och behöver förlösas med kejsarsnitt. Så förhoppningsvis kommer moderkakan flytta på sig så att jag kan få uppleva en "riktig" förlossning och slipper genomgå ett planerat kejsarsnitt. Jag håller tummar och tår för att moderkakan kommer ha flyttat på sig till nästa ultraljud för jag vill så gärna få uppleva en vaginal förlossning.



Vårt barn i vecka 18+2 <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt att det såg bra ut. Jag fick ett planerat snitt och det var faktiskt inte så farligt som jag tyckte det lät. :) Hoppas att det ska gå vägen så du får föda vaginalt om du nu vill det. Kram

Svar: Tack Petra! Det är inte det att jag är orolig för att snittas, utan det är bara det att jag så gärna skulle vilja föda vaginalt. Sen är ju risken större att nästa graviditeten också slutar med snitt när man gjort det en gång tidigare. Vad var det som gjorde att du fick ett planerat snitt? Skönt att höra att du är en positiv upplevelse av att få ett planerat snitt. Kram!
LadyViolett

2013-11-12 @ 21:45:45
Postat av: yvonne

Håller tummarna att moderkakan flyttar på sig.. Kram!

2013-11-12 @ 22:41:56
URL: http://skningen.wordpress.com/
Postat av: sarah

Så roligt! :) skönt att allt såg bra ut! :) Hoppas moderkakan växer upp med bebisen. :)

Svar: Tack Sarah! Det hoppas jag med. :-)
LadyViolett

2013-11-12 @ 23:56:17
Postat av: Petra

Fick ett planerat då hon låg i säte. Man gjorde mätningar och ansåg att det inte skulle gå att föda i säte och att det finns risker med det. Man gjorde ett vändningsförsök 1 vecka innan men det gick inte. Jag var väl mest ledsen över att jag inte fick vara vaken under själva snittet. ( Narkosläkaren lyckades inte med ryggmärgsbedövningen) Kram

Svar: Okej, på så vis. Vad tråkigt att ryggbedövning inte lyckades så att du kunde vara vaken, men då fick väl Fredrik agera första hudkontakten och kunde få en speciell anknytning till ert fina mirakel.
LadyViolett

2013-11-13 @ 18:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0