Nu får du gärna komma om du vill ❤

Idag var jag på mitt förhoppningsvis sista besök hos barnmorskan. Har en tid den 16:e april som jag hoppas på att inte behöva nyttja. Inte för att det på något sätt är tråkigt eller jobbigt att gå till barnmorskan. Tvärtom är det mycket angenämt, men något som inte vore lika angenämt är att behöva ta ut föräldrapenning för ett barn som inte är fött.

Nu i veckan fick vi den här...


...fina och alldeles unika vaggan utlånad av en av mina kära kollegor som själv har byggt denna superfina vagga. 😄 Så nu behöver vi inte konka in spjälsängen från barnkammaren till vårt sovrum för där står nu vaggan istället redo för att ta emot vår skatt. ❤

Både jag och min älskade make känner oss redo inför den kommande förlossningen och för att möta vårt älskade barn. J hade gärna sett att barnet redan varit ute nu för han längtar då verkligen efter vårt älskade mirakel. Men jag är glad att bebis stannat inne så här långt. För det har inneburit att jag hunnit gå till tandläkaren, dagens besök hos barnmorskan och vara ledig ett par veckor från jobbet och på så sätt kunnat vila upp mig inför den stundande förlossningen.

Men nu känner vi oss båda som sagt redo, så när du är redo älsklingen därinne så är det bara att du kommer. ❤

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Vilken jättefin vagga! Du hade aldrig någon själv. Du sov antingen i barnvagn eller spjälsängen. Din vita fina spjälsängen var i metall men värdig en prinsessa. Men du var ju så pytteliten. 1610 gram och 38 cm lång! Jösses ! Tur jag inte såg lika dåligt då, jag hade aldrig hittat dig. Fast kanske om jag fick följa babyskriken! Ser dåligt MEN kan höra en knappnål falla och landa i Eslöv ! Tänker på dig/er!

Svar: Ja, min kollega Bobban är duktig på att snickra han. Joakim och jag hade till en början tänkt köpa en vagga, men valde att prioritera bort det och nöja oss med spjälsängen med ett babynest i, men när Bobban frågade om vi kunde tänka oss att låna en vagga som han byggt så tackade vi gladeligen ja till det. 😌
LadyViolett

2014-04-04 @ 16:21:45
Postat av: yvonne

Oroa dej inte hjärtat Dom kommer ut förr eller senare!! Kramen!

Svar: Ja, jag vet att bebisen kommer att komma ut förr eller senare. Vill som sagt bara ogärna börja ta ut föräldrapenning innan barnet är här. Men jag passar på att njuta av lugnet och ledigheten medan jag kan. Idag ska vi exempelvis på vårmarknad. Så ser till att roa mig och leva som vanligt och göra det jag känner för. Så jag sitter inte och känner efter och fokuserar på att förlossningen ska komma igång. Den kommer igång när det är dags och det är ju trots allt inget jag kan styra. Kram!
LadyViolett

2014-04-05 @ 08:25:57
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Bra vännen att du håller dej igång! Kram!

2014-04-05 @ 12:54:04
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0