Storkok

Igår kväll efter att Linnéa lagt sig för natten drog jag igång med storkok av babypureer. 😊


Det blev morotspure, broccolipure och broccoli- och potatispure.

Vi har börjat med smaksensationer, så hon har fått smaka lite en liten bit av min mat när jag äter. Hon har hittentills smakat en liten, liten bit av det mjuka i mitten på en gurka, en liten bit vattenmelon, lite potatis, liten bit äggula och så får hon suga lite på ett smörhåsrån ibland. Det ska tydligen vara bra att introducera gluten i skydd av amning för att minska risken för glutenintolerans.

Sen har vi även börjar ge henne några skedargröt på kvällen. Vi började med en babysked gröt första kvällen, andra kvällen fick hon två och igår fick Hon fyra. Jag har gjort iordning en halv smakportion, så här fått slänga det mesta. Ikväll ska jag endast göra iordning 1/3 smakportion så det inte blir så mycket att slänga.

Vi skyndar långsamt med introduktionen av mat, eftersom amningen funkar så bra. Vill ju och har tänkt amma min lilla tjej länge till. 😊

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Sarah

Härligt med smakportioner! :) Vi har inte börjat än riktigt förutom smaksensationer då som du säger amningen funkar så bra men hon är helt klart intresserad av mat. ^^ Ska bli kul att koka lite mat igen till de små! <3 De blir så mycket strörre så fort de börjar äta riktig mat.^^

Svar: Linnéa har inte heller fått smaka mer än en babysked av pureerna. Så vi håller också bara på med smaksensationer, men det skadar inte att ha lite i frysen till det blir dags för smakportioner.
Vad roligt att Selma verkar matintresserad. 😄 Det verkar Linnéa också vara. Hon skulle gärna vilja ha mer ser det ut som, men det får hon vänta med tills hon blivit 6 månader.

LadyViolett

2014-08-23 @ 11:16:36
URL: http://sarahostdujavi.blogg.se/
Postat av: yvonne

Bra jobbat Sara! Du är en perfekt mamma! Puss och Kram!

Svar: Tack, vad rar du är! Ja, jag försöker så gott jag kan vara en så bra mamma dom möjligt åt Linnéa. Vill ju att hon ska må bra, känna sig trygg, älskad och ha det bra. Puss och kram!
LadyViolett

2014-08-25 @ 22:06:23
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0