Inga konstigheter

Kom just hem från barnmorskan där jag fått mina ljumskar undersökta. Det var inga konstigheter. Svullnaden beror på den ökade blodvolymen i kroppen och få det försämrade återflödet som är helt normalt vid en graviditet. Om jag vill kan jag använda stödstrumpbyxor för att underlätta återflödet, försöka ha benen högt ibland och tänka på att sitta rakt i ryggen och inte bakåtlutad. Barnmorskan tyckte i alla fall att jag kunde hålla igång och röra mig precis som vanligt, så jag behöver inte känna mig begränsad av mina svullna ljumskar. Det låter väldigt bra tycker jag. :-)

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: yvonne

Skönt att det inte var något farligt ,och att alla dina värde är bra. Fick du ingen bild med dej på bebisen?Kram!

Svar: Ja, det var skönt att det visade sig vara helt normalt och inget att oro sig för. Vi gick ingen bild på barnet denna gång. Kanske hade vi fått om vi bett om det men de andra gångerna har barnmorskan frågat om vi vill ha bild, så vi tänkte inte på att fråga själva. Sen så var det väldigt svårt att få någon tydlig bild av barnet nu när det hunnit bli så stort. Gick bara att titta på i princip en kroppsdel i taget och ansiktet som man i så fall skulle vilja ha bild på höll barnet sina händer framför så det gick knappt att se, så det hade nog inte blivit så mycket till bild trots allt. Kram!
LadyViolett

2014-02-20 @ 22:17:01
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Skönt att veta att allt är bra med dej och bebisen! Bebisen gömde sig! Kunde ni se vilket kön?? Kram!

Svar: Jag kunde inte se vilket kön det är och eftersom vi tänkt spara den överraskningen till förlossningen så frågade vi heller inte barnmorskan om vad det såg ut att vara för kön. Så vi har fortfarande inte den blekaste aning om vad det blir. Kram
LadyViolett

2014-02-21 @ 10:44:08
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0