Babynest mm...

Idag köpte och hämtade jag babynestet vi beställt. :-D



Så himla fint! Blev jätte, jättenöjd! :-D

Efter att jag betalt och hämtat babynestet tog jag en tur i centrum och då passade jag på att lämna en en påse kläder till Hans och Greta. Där fyndade jag även ett par babyplagg som inte alls fanns med på vår inköpslista, men för 35 kr var det allt värt att köpa lite fina onödigheter.



Jag fyndade bland annat den här lilla sparkdräkten i storlek 50 för 15 kr och...



...den är supersöta fleeceoverallen i storlek 50 för 20 kr. Den kommer att få följa med till BB. :-)

Vi hade egentligen tänkt att bara köpa en overall i storlek 56 för vi tyckte det var onödigt att lägga massa pengar på en overall som barnet växer ur i ett nafs, men för 20 kr kunde gott barnet få slippa åka hem i en kanske allt för stor overall.

Det är inte lätt att hitta och köpa könsneutrala babykläder. Butikerna verkar förutsätta att alla numera kollar könet i förväg. Sen så verkar det heller inte våra modärnt med sånt som jag vill ha. Jag vill ha babykläder med nallar och andra söta djurmotiv på i vitt, beige, brunt, gult och grönt, men i butikerna har det bara massa stjärnor och randiga plagg. Inte alls gulligt ju. :-( Jag gillade ugglemotiven aim newbie hade förut, men givetvis var de slut lagom till vi skulle börja köpa babyplagg. :-(

Hoppas vårens kollektion som förhoppningsvis kommer snart kommer falla mig bättre i smaken.

/Lady Violett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0