Barnmorskebesök i vecka 29+1

Sådär ja. Då var man hemma efter ett besök hos barnmorskan. :-) Där fick jag veta att min blodgrupp är A+, att mitt blodtryck är normalt, så även mitt blodsocker och mina kärnvärden ser bra ut. Har heller ingen äggvita i urinen. på Min viktuppgång ligger just nu på 7,4 kg. Barnets hjärtslag låg även denna gång på 155. Barnet ligger med huvudet nedåt, men det är ruckbart. Jag tror barnmorskan hade lite problem med magmätningen, för hon mätte flera gånger. Sen sa hon att det var på 28 cm, men på min kort skrev hon 27 cm. Enligt det jag läst ska livmodern växa med en cm i veckan och sist var mitt på 23 och mitt förra besök var för 6 veckor sedan så mitt mått idag borde ha legat på 29. Såhär ser barnets kurva ut just nu......som ni ser följer barnet i princip sin kurva fast det hade inte varit fel om mitt SF mått varit ett par cm mer.Barnmorskan så även att de på det extra ultraljudet vi ska på för att kolla moderkakans position även kommer mäta barnets längd och vikt och då kommer vi få ett säkrare besked på barnets tillväxt. Jag har slarvat något med maten de senaste två veckorna, så det kan säkert ha en viss inverkan. Så jag får ta och skärpa till mig och se till att äta frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål. Har haft lite för mycket att göra på min lediga tid att jag inte riktigt hunnit med att äta alla de där mellanmålen. Är lite stressad över att vi fortfarande har en del kvar att köpa till barnet och att vi inte börjat göra i ordning barnkammaren så mycket som jag önskat. Nä, nu är det dags för ett av de där mellanmålen. /Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0