Sängliggandes

I helgen har vi varit och besökt J:s föräldrar. Jag var inte så mycket till sällskap då jag redan på fredagskvällen börjat känna mig hängig som undernatten bröt ut i en förkylning. Så på lördagen blev det till att köra till apoteket och köpa nässpray som man får ta som gravid. Vi valde då att handla på apoteksgruppen för att kunna passa på att hämta ut vår Baby go be box där.



Den visade sig vara betydligt mer användbar än Babyproffsens Babybox.

Baby go be boxen innehöll:

Två tidningar. Ett extra plus att en av dem faktiskt riktade sig till den blivande pappan. Den innehöll även..


...en pysventil som gav oss ett gott skratt. Den är nämligen till att lufta barnets rumpa vid gasbesvär. Sen var det någon typ av UV- skydd i form av en trasa eller nått som vi inte riktigt vet hur den är tänkt att användas.. Och så fick man med en napp. Och sist men inte minst fick man med...


Två rabattkuponger på lekmer och en nappflaska.

Vår bebis fick även lite kläder av sina blivande farföräldrar och även lite stickat av sin blivande gammelfarmor. :-)


Dessa två söta pyjamasar i storlek 62 fick vår bebis av sin farmor och farfar. <3



Bland annat dessa två mössor har gammelfarmor stickat åt vår lille/lilla plutt. Samt...


...detta fina matchande stickade set. <3

Söndagen spenderade jag i princip hela dagen i sängen då förkylning blivit värre och idag blir det samma visa. Är hemma från jobbet med hosta, snorig näsa, huvudvärk och allmänt hängig. Har dock som tur är ingen feber och känner mig inte riktigt lika ynklig som igår, men hostar slem och har rinnsnuva, så det var nog klokt att jag sjukanmälde mig igår trots att det bar mig emot. Så idag blir det till att spendera dagen i sängen och soffan, vila massor och hosta upp och snyta ut det onda och hoppas på att jag snabbt ska till friskna. Har ju mindre än tre veckor kvar att jobba, så det är jäkligt retligt att bli sjuk just nu. Förkylningen kunde väl ha väntat med att bryta ut till efter att jag gått hem kan jag tycka...

Nä nu ska jag försöka sova lite innan det är dags för lunch. Maten smakar inget just nu, men bebis och jag behöver näring så det är bara att tugga i sig ändå.

/Lady Violett














Kommentarer
Postat av: yvonne

Blev förkyld med hosta och snorig näsa i fredags .Lovar att det är inte jag som har smittat ner dej ...Bra att bebisen håller sig kvar i navelsträngen!! Kram!

2014-03-03 @ 18:56:49
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: yvonne

Här är det också många som är förkylda ! Har köpt frukt med mycket c-vitamin physalis! Kram!

2014-03-03 @ 22:46:41
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Mår du bättre nu? Jag har varit och fått diagnos på mina onda fötter. Inflammation i ledbanden med blödning i nåt som jag glömt vad det heter. Även fått remiss till röntgen för att utesluta mer elände. Jag har köpt en Nalle Puh bilder bok och en 5-pack Bodys.tyvärr strejkade min ledaren så jag upptäckte inte förrän senare att storleken var 6-9 månader men barnbarnet behöver ju kläder då också. Jag har ansökt om semester veckorna 18-19-20. Drabbar er någon av dom veckorna. Ha det gott alla tre! Rasten slut

Svar: Jo, jag mår bättre men bra är det inte ännu. Det är jobbigare att vara förkyld som gravid än annars för att man inte får använda vilken nässpray som helst och den som man får använda vid graviditet och amning hjälper knappt. Hoppas de får klart för sig vad det är som är fel på dina fötter och att de kan hjälpa dig. Du är välkommen vilken av de tre veckorna du vill. 😊 Ser fram emot ditt besök, så det är bara att du väljer den veckan som passar dig bäst.Hihi, vad roligt med mer Nalle Puh. Det gillar jag. Barnet behöver ju kläder även när den blivit 6-9 månader och de storlekarna har vi inget i. Puss och kram på dig! Säg till om du vill ha hjälp att boka tågbiljett.
LadyViolett

2014-03-05 @ 10:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0