Mjölk, ägg och fiskförbud

Vår lilla älskling blir nu snart 7 veckor gammal. Hon har nu sedan någon vecka tillbaka börjat att le. 😊 Är så härligt att se. Mammahjärtat bara smälter när hon ler mot mig. ❤ Hon har även blivit duktigare och duktigare på att hålla upp sitt huvud. Nackträning på skötbordet ❤I helgen var min tata, farmor och faster här. Så då hade vi familjemys och vi vart ompysslade och bortskämda med lagad mat, hjälp med hushållssysslor och trädgårdsskötsel samt att Linnéa fick en massa fina presenter. Linnéa i famnen på sin deda ❤ Mys med gammelfaster Vera ❤ Linnéa och sin gammelfarmor ❤ Efter helgens mys var det dags för BVC på måndagen. Linnéa vägdes och mättes i vanlig ordning och nu är vår älskling 53 cm lång och väger 3900 gram. Linnéa har under en längre tid haft utslag från och till i varierad mängd. Därför har vi fått sluta med sköljmedlet för trots att även det var parfymfritt finns det ämnen i hon kan reagera på. Dock har det inte gjort någon skillnad, så nu är det jag som får göra ett uppehåll från mjölk, ägg och fisk för att se om det är något av det hon reagerar på. Själv tycker jag nu att utslagen lagt sig något och hon har dessutom börjat att sova lite mer, så kanske har vi inte haft en ovanligt pigg bebis utan en bebis som inte kunnat sova pga. klåda och irritation.Efter BVC blev det en liten shoppingtur. Vi skulle köpa allergitabletter till pappa, tvättkräm och ny amningsbh till mamma då hon växt ur sina andra.Men......det blev även att vi pimpade Linnéas vagn med en vagns leksak och ett rosa solskydd. 😁/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Linnea har helt klart för sig. På fotona visar hon vem som är favoriten .Baba Ivanka! Vi är helt överens hon och jag. Jösses vad tösen har växt sen jag reste hem. Hon ser så stor och busig ut nu. Jag LÄNGTAR efter henne. Trodde aldrig jag skulle bli en sån där fjollig mormortyp . Igen det gjorde ni superbra.

Svar: Ja, hon växer verkligen så det knakar. Vi längtar efter dig med! Pussar och kramar från oss! ❤
LadyViolett

2014-05-28 @ 15:30:12
Postat av: yvonne

Vilken sötnos!!! Kul att se familjefoto! Din pappa ser stolt ut.......Ja du övning ger färdighet. vänta och klaga tills ni har 4-5 stycken att få i ordning när ni ska någonstans :-).. Kram!

2014-05-29 @ 11:48:59
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0