Tre veckor ❤

Idag är vår älskade lilla tjej hela tre veckor gammal. Inte klokt vad tiden går fort.



Här är en bild på Linnéa i sitt babygym. ❤

I tisdags var vi på BVC och då hade Linnéas vikt ökat med 190 gram på 6 dagar och vågen visade på 3290 gram. Hon har även växt ett par centimeter på längden och är nu 50 cm lång och hennes huvudomfång visade på en ökning med 1,3 cm och är därmed nu 35,3 cm. Att Linnéa växt märks även på hennes kläder. Storlek 50 plaggen är inte lika förstora längre och vissa har hon i princip växt i. Hon har dock även växt ur sina två första plagg.



Igår kväll när vi skulle sätta på henne denna pyjamasen kunde hon inte sträcka ut benen då den blivit för kort, dock var den ännu för lång i ärmarna.


Den här sparkdräkten visade sig vara på gränsen till förtrång i fötterna.

Även på våra bilder av henne ser man hur hon växt och förändrats mycket under dessa tre veckor.

Lite tråkigt är det att de växer så fort de små liven, samtidigt som det är jättehärligt att få se och följa hennes utveckling.

Linnéa har redan hunnit använda alla sina storlek 50 plagg mer än en gång. Så vi hade inte köpt för mycket kläder innan som vissa verkade tycka för kläderna hon använt flera gånger om är både de vi köpt och som vi fått till henne efter att hon fötts. Jag har till och med börjat ledsna på att klä henne i samma outfits om och om igen och inte ha någon ny outfit att klä henne i.

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Jane Cobra Ekelund

Det kommer många nya kläder på måndag i storlek 56 och. 62cl. Mormor har hoppat loss. Jag hade så kul. Så mycket fint och gulligt det finns. Hittade en jättegullig haklapp som jag köpte direkt. Kanske inte behövs men den är ju SÅ SÖT! Har även köpt ett gosedjur som mamma Sara troligen lägger beslag på men det har jag redan räknat med. Tänkte faktiskt mest på mamman när jag köpte det. Det gick av bara farten. Linnéa lär inte ha brist på varken leksaker eller gosedjur. Hon är ju första barnbarnet på bägge håll. Precis som hennes mamma Sara var . Det här är bara början . . . .

Svar: Det låter härligt det. Haklapp är inte helt fel faktiskt, för hon skulle behöva använda det nät hon diar. Kommer så mycket mjölk att hon inte hinner svälja allt så rätt mycket rinner ut ur mungipan och ner på mammas mage och kläder och även Linnéas kläder blir blöta i kragen.
Vi längtar jättemycket efter att få träffa dig! Ser verkligen framemot måndag för att det då är dagen som Linnéa och jag ska köra och hämta dig på tågstationen. 😄 Pussar och kramar till dig mamma/mormor från mig och Linnéa. ❤
LadyViolett

2014-05-02 @ 22:01:01
Postat av: yvonne

Så jättegullig tjej ni har fått! Tyvärr så växer de så fort.Så njut av varje sekund! Kramar!

Svar: Ja, hon är underbar! ❤ Hon har nu växt ännu en centimeter. Kramar!
LadyViolett

2014-05-03 @ 23:12:44
URL: http://skningen.wordpress.com
Postat av: Skruttmärtha

Redan tre veckor, fort tiden har gått.
Så söt och fin hon är lilla Linnéa.
Läste om Linnéas mormor. När jag blev mormor första gången kom jag alltid hem med massa babykläder, när jag egentligen mången gång skulle köpt kläder till mej.
Kramar

Svar: Ja, det är inte klokt vad tiden gåt fort och vad hon växer. Hon har växt ännu en centimeter på längden nu och är nu hela 51 cm lång. Kära mormor är här nu och har överöst Linnéa med massa fina nya kläder. Kram!
LadyViolett

2014-05-05 @ 15:38:23
URL: http://prue-voila.blogspot.se
Postat av: Skruttmärtha

Förstår att mormor njuter av att gosa med lilltösen.
Var det ett gosedjur som passade till dej?
Bebistiden går alltför fort.
Ha det bra Kramar

2014-05-06 @ 12:41:32
URL: http://prue-voila.blogspot.se
Postat av: yvonne

Jag har haft Linnea inne på min blogg Alla tyckte att hon var jättesöt Kram!

2014-05-08 @ 21:45:37
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0