Öppna förskolan 😊

Idag har jag och Linnéa varit på Öppna förskolan som förra veckan startade sin verksamhet igen förra veckan efter sitt sommaruppehåll.

Vi var där lagom till källarsången som började kl.10.00. Jag var lite orolig för hur det skulle gå eftersom Linnéa hade varit vaken sedan kl.07.00 utan att sova något där i mellan och för att hon inte hade ammat jättenyss och inte vill ta bröstet innan sångstunden när jag erbjöd henne det. Men min oro visade sig vara obefogad. Linnéa var nöjd, glad och jätte med hela tiden vi var där.

Fast det var inte sångstunden som var det bästa enligt Linnéa utan att hon under fikat efter sångstunden fick...


...provsitta en matstol för första gången. ❤

Hon tyckte verkligen att det var jättekul att sitta och spana och banka sitt smörgåsrån i bordet så att det gick i två delar och att kasta ner dem på golvet.


Efteråt var Linnéa så slut att hon slocknade direkt i bilen på väg hem.

Idag har det även stoppats lite till lillpluttan som växer i racerfart. Då hon växer så fort tänkte vi att vi lika gärna kunde satsa på att köpa pyjamasar i storlek 80.


Denna urfina pyjamas sprang jag på idag. 😍



Men då en två delad pyjamas inte är det mest praktiska på en liten en och då Linnéa behöver mer än en ny slog jag även till på denna söta kattjamas. 😊

Dock när jag visade dessa för Joakim tyckte han de såg ut att bli allt, allt för stora på Linnéa, så han tyckte att vi även skulle köpa en pyjamas i storlek 74. Så då blev det ännu en shoppingtur där pappa Joakim valde ut lite mer än en pyjamas. 😜


Jackan är inget som Linnéa egentligen behöver. Tvärt om, hon har redan en höstjacka och vi har beställt ännu en som vi väntar på att komma, men Joakim tyckte bara att den här var såå läcker och jag kunde inte annat än att hålla med. Så nu har vår lilla raring snart tre höstjackor. 😜
Jeansen köpte vi för att jag hade en 25% rabatt på valfri vara, men den gällde på ordinarie pris och då jackan och pyjamasen var på rea fick det bli ett par tuffa jeans med. (Dock visade sig att min rabattkupong inte var från Lindex utan Åhléns. Pinsamt! 😳) Men det visade sig att jag hade 25 kr rabatt på mitt Lindexkort och då jeansen kostade 99 kr så blev det ju samma rabatt som om jag hade använt min 25% kupong.

/Lady Violett



Kommentarer
Postat av: yvonne

Stora damen! sitter i egen stol..Klart att hon blev trött efter att ha varit med på så mycket! Kram!

2014-09-13 @ 22:42:27
URL: http://skningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0