Klänning

Nu är mitt lite större och krångligare projekt färdigt. 😊

En...
...Klänning till Linnéa. Planen var att sy om den första bodyn jag gjorde om till tröja till klänning istället. Det var lättare sagt än gjort. Planen var att göra en veckad jeanskjol utan Joakims gamla trasiga jeans och sy dit i nederkant. Att få till vecken som jag först tänkt mig gick inte. Tyget räckte inte till. Plan B funkade inte heller så det fick bli plan C sy in resår. Dock inser jag nu efteråt att det hade varit bättre med bomullsband än resår men, men man lär så länge man lever. Får tänka på det till nästa gång. 😉 Dock klantade jag mig gruvligt när jag skulle sy dit kjolen på tröjan. Skarven hamnade fram istället för bak fast att jag trodde jag hade tänkt till. Men att sprätta upp och börja om kom inte på frågan. Så istället blev det att följa mitt misstag med en bit tygprov jag fick med min tygbeställning från Finland till blöjinläggen som fick bli en liten tuff extra detalj. 😜

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Man lär av sina misstag Bra jobbat! Kram!

2015-04-10 @ 22:12:47
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0