Poops pocket

Har idag varit pĂ„ en trevlig mamma fika. 😊 TrĂ€ffade dĂ€r tre nya mammor, en pappa och tre bebisar. 

En av mammorna dÀr anvÀnder sig ocksÄ av tygblöjor och jag har nu fÄtt lÄna tvÄ Poops pocket blöja att testa. De Àr one size och knÀppa med tryckknappar istÀllet för kardborband som pÄ Linnéas ImseVimse allt i ett blöja.

Än sĂ„ lĂ€nge tycker jag sĂ€mre om Poops blöjan. Även om tryckknappar mĂ„hĂ€nda Ă€r mer hĂ„llbara, sĂ„ Ă€r de inte lika smidiga att fĂ„ av och pĂ„ som blöja med kardborrknĂ€ppning. DĂ„ den Ă€r one size Ă€r det mĂ„nga stĂ€llen man kan knĂ€ppa blöjan pĂ„ vilket krĂ€ver att man kollar mer nĂ€r man ska sĂ€tta pĂ„ dem, vilket inte Ă€r optimalt för oss eftersom vi sĂ€tter LinnĂ©a pĂ„ toa/potta. Vi behöver en blöja som Ă€r lĂ€tt att ta av och pĂ„. Sen saknar Poops blöjan en extra barriĂ€r runt lĂ„ren som ImseVimse har som fĂ„r blöjan att sitta riktigt tĂ€tt om lĂ„ten. Dessutom upplever jag Poppa blöjan vara tyngre och bylsigare Ă€n ImseVimse. Poops blöjor Ă€r Ă€ven enfĂ€rgade och jag tycker mönstrade blöjor Ă€r roligare och snyggare. Fast hade funktionen pĂ„ Poops varit bĂ€ttre Ă€n ImseVimse hade det sĂ„klart gĂ„tt före design.

Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r ImseVimse allt i ett min favorit. 😊 (Inget lĂ€ckage idag heller).

/Lady Violett

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0