Popps testningen fortsätter...

Idag har vi testat Poops tygblöjor. Den svarta läckte kiss vid maten runt låren, så blev till att testa...
...den blå som jag spännde åt ett steg ytterligare. Då kändes den för tajt kring midjan men fortfarande inte helt 100% tät kring låren. Linnéa han kissa i blöjan hinnan jag han klä henne, så är osäker på om den höll helt tätt eller inte. Den svarta var det på bodyn jag märkte att den läckt lite. 

Nu är de tvättade och hänger på tork, så blir till att testa igen och se om jag kan få den att sitta bra och inte läcka. Dock börjar jag redan misstänka att Popps tygblöjor av denna modellen i alla fall passar bättre på bebisar med lite knubbigare lår än Linnéa.

ImseVimse blöjorna som jag köpt sitter som en smäck och har inte läckt idag heller. 😄 Dock är inte de heller helt smidiga att ta på igen när Linnéa varit på toa/pottan då vikningen på inlägget inte ligger still. 

Och....
...idag kom några flerav  ImseVimse blöjorna jag beställt. Nu blir det även till att testa ImseVimses nya modell av deras allt i ett blöja. 😍 

Nu väntar jag bara på mina extra inlägg/boosters så jag kan göra en natt test på dem och på one size blöjan jag beställt, så jag vet om det är ond size eller allt i ett modellen jag vill satsa på. One size modellen har inlägg man trycker fast med tryckknappar så min förhoppning är att de ska vara något smidigare att ta av och på vid toa/pottbesök. Blir givetvis aldrig lika smidigt som med en upp and go blöja som bara är att dra av och på, men finns så många fler fördelar med tygblöjor att det är värt att mista den bekvämligheten. 

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det är ju en hel djungel med olika blöjor!!Ni får testa er fram till vilken som är bäst! Kram!

Svar: Javisst är det det. Fast en rolig djungel att utforska. Är dock väldigt nöjd med ImseVimses allt i ett blöja och är väldigt spänd på att testa även deras one size blöja som bygger på ett två delat system. Kram!
LadyViolett

2015-01-25 @ 21:22:42
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0