Min lilla sjukling

Stackars lilla Linnéa har blivit förkyld igen. 😞 Hon har feber, hosta och snuva.

När lillpluttan låg och sov passade jag på att sy klart mitt lilla mini projekt. En dregglis åt henne som hon fick när hon vaknade. 

Dregglisen har jag sytt utav Joakims gamla trasiga jeans och min gamla filt som jag fick med i ett Yvesh Rocher paket för flera år sedan. 

Jag klantade mig när jag skulle sätta ditt tryckknappen så den blanka överdelen hamnade på baksidan. Satte dock knapparna så de går att knäppa, men baksidan var ju inte så snygg att ha överst. Det löste jag genom att sy över en bit rundklipp fleecefilt för att dölja mitt misstag. 😜

Ikväll sydde jag om en av Linnéas bodys till en tröja. Body är så osmidigt när hon ska gå på pottan nämligen. 

/Lady Violett

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Stackars lilla stumpan,att vara förkyld är ingen höjdare! !! Det var ju det jag sa... att det finns en sömmerska i dej.. Bra gjort!!! Kram!

Svar: Ja, det är inte lätt att vara liten och förkyld. Får ju inte använda riktig nässpray och snyta sig själv kan hon inte. Nässugen är inte så populär men nödvändig.

Det är kul att sy. Får se om sömerskan i mig klarar mitt nästa projekt. 😉

Kram på dig!
LadyViolett

2015-04-01 @ 22:36:58
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0